اجزای تشکیل دهنده ژلکوت پاش ها

زمانی که شما یک دستگاه صنعتی همچون پمپ دیافراگمی را خریداری می‌ کنید، باید راجع به قطعات و اجزای تشکیل دهنده آنها اطلاعات داشته باشید تا خیلی راحت‌ تر بتوانید عیب یابی کنید و مشکلات دستگاه را برطرف کنید. ما در این مقاله می‌ خواهیم راجع به دستگاه مهمی با عنوان ژلکوت پاش صحبت کنیم و اجزای تشکیل دهنده آن را برای شما توضیح دهیم. پس اگر می‌ خواهید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، این مقاله مخصوص شماست. تا انتها با ما همراه شوید.

اجزای تشکیل دهنده ژلکوت پاش

ژلکوت ماده‌ ای است که در یک قطعه کامپوزیتی روی لایه اول آن استفاده می‌ کند. وجود ژلکوت عاملی برای جلوگیری از آسیب‌ های محیطی مثل باد، باران، گرد و خاک آلودگی است و مانع از فرسایش و خوردگی سطح کامپوزیتی می‌ شود. در نتیجه باید یک سری مواد داخل این ژلکوت وجود داشته باشد تا بتواند مقاومت کافی را ایجاد کند. از طرفی این مواد باعث می شود که صاف و صیقلی شدن سطح کامپوزیتی تضمین شده و رنگ خوبی هم در آن به وجود بیاید و از لحاظ ظاهری جذابیت آن را تضمین می‌ کند. موادی که داخل ژلکوت استفاده می‌ شود، شامل موارد زیر است:

         فیلر مل

         پودر رنگ

         خمیر رنگ

         کبالت تالک

         رزین اروزیل

         ژلکوت

         اسید کاپووزیل

در واقع این‌ ها اجزای تشکیل دهنده ژلکوت پاش یا همان ماده اصلی آن با عنوان ژلکوت هستند. ژلکوت رزین اصلی‌ ترین ماده داخل این دستگاه به حساب می‌ آید که برای ساخت آن معمولاً از رزین وینیل استر، رزین اپوکسی و رزین پلی استریزو استفاده می‌ کنند و میتوانید آن ها را از شرکت‌ های داخلی و خارجی تهیه کنید.

اجزای تشکیل دهنده ژلکوت پاش ها
علاوه بر ژلکوت که ماده اصلی این دستگاه است، باید به سراغ فیلرها بروید‌ معمولاً بعد از انتخاب رزین، فیلر را به آن اضافه می‌ کنند.

بعد از آماده سازی مواد هم به سراغ خود دستگاه می‌ روند که کیفیت اجزای آن تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کار شما دارد. معمولاً این دستگاه‌ های اسپری از نازل‌ های مختلف و متعددی تشکیل شده‌ اند که از آنها برای تغییر مواد و شرایط اتمسفریک استفاده می‌ کنند. یکی از اجزای مهم آن ها همین نازل‌ ها هستند که باعث می‌ شوند کیفیت دیگر قطعات هم افزایش پیدا کند‌. همچنین تراشه‌ های فلزی هم در آنها وجود دارند که اسپری کردن را قدرت می‌ بخشند و پیستوله‌ ای هم که روی این دستگاه وجود دارد و از اجزای تشکیل دهنده آن به حساب می‌ آید، باعث می‌ شود سرعت کار شما افزایش پیدا کند و کارتان را راحت‌تر انجام بدهید. در نتیجه استفاده از آن نتیجه کار را بهبود می‌ بخشد. همچنین تمیز کردن آن را خیلی ساده‌ تر و سریع‌ تر می‌ کند.

شما از پیستوله در این ناحیه می‌ توانید برای اسپری کردن ژلکوت، رزین، سند بلاست و فیلم جدا کننده هم استفاده کنید. این دستگاه‌ ها یک لیوان پلاستیکی با دوام هم داخل خودشان دارند که مقاومت بالایی در برابر کتون و استون دارند و خیلی راحت با حلال می‌ توانید آنها را شستشو دهید. خیلی از تولیدکنندگان هنگام تولید این دستگاه‌ ها ظروف پلاستیکی متعددی را استفاده می‌ کنند تا در زمان نیز صرفه‌ جویی شود.

با توضیحات ارائه شده اگر قصد تهیه دستگاه ژلکوت پاش را دارید یا می‌ خواهید دستگاه‌ های دیگری مانند پلی یوریا یا فوم پاششی یا پمپ دیافراگمی را تهیه کنید، کافی است که به سایت صنعت تجهیز مراجعه کنید. تمامی دستگاه‌ ها به صورت اصل و اورجینال داخل سایت عرضه و ارائه می‌ شوند. قیمت آنها نیز نسبت به خرید دیگر از منابع مقرون به صرفه‌ تر است و خیالتان راحت است که خرید امنی انجام می‌ دهید.

جمع‌ بندی

با توضیحاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم، متوجه شدید که اجزای تشکیل دهنده ژلکوت پاش چیست. در نتیجه شناخت بیشتری نسبت به آنها دارید و اگر قصد استفاده از آنها را داشته باشید، می‌ توانید با اطلاعات بیشتری این کار را به انجام برسانید. همچنین منبعی مطمئن و پرسابقه برای خرید این دستگاه‌ ها را نیز به شما معرفی کردیم تا کارتان راحت‌ تر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *