پلی یوریا چیست

در پاسخ به این سوال که پلی یوریا چیست باید بگوییم که پلی یوریا نوعی عایق محافظتی در برابر رطوبت و حرارت است که مقاومت در برابر پارگی، کشش بالا و مقاومت در برابر سختی و ضربه از جمله ویژگی ‌های این نوع محصول است. با توجه به ویژگی‌ های حائز اهمیت این عایق می‌توان گفت که به نسبت سایر عایق ‌های محافظتی از جمله اپوکسی و یورتان کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد و جزو محصولات شناخته شده است.

این مواد به صورت پوششی بر روی سطوح عمل می‌کنند و در سریع ‌ترین حالت ممکن خشک شده و در ضخامت‌ های مختلف و بر روی سطوحی همچون فلزی، بتنی و چوبی و سایر قابل اجرا است. در ادامه به این موضوع می پردازیم که پلی یوریا چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همچنین: خرید ژلکوت پاش

مزایای عایق پلی یوریا چیست

عایق پلی یوریا به صورت پاششی اجرا می‌شود و جزو محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف است. از مهم ‌ترین مزیت‌ های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بدون بو
  • ضد انفجار
  • چسبندگی پرقدرت
  • مقاومت بالا در برابر اشعه
  • دارای خاصیت انعطاف پذیری بالا
  • مقاوم در برابر خوردگی و فرسایش
  • ضخامت عایق حدود ۲۰۰۰ میکرون
  • مناسب برای سطوح داخلی و خارجی
  • خشک شدن سریع در کمتر از دو دقیقه
  • قابلیت اجرا در دمای منفی ۳۰ تا مثبت ۱۷۰ درجه سانتی گراد
  • مقاوم در برابر تماس با انواع اسیدها، بازها و کلیه حلال‌ های شیمیایی
  • دارای تاییدیه برای استفاده در لایه‌ های داخلی لوله‌ های آب شرب

برای خرید انواع پلی یوریا در کیفیت‌ های متنوع و قیمت ‌های متناسب می‌توانید به سایت صنعت تجهیز مراجعه کنید و از سایر محصولات این سایت اعم از دستگاه ایرلس و دستگاه خط کشی خیابان اطلاعات جامع و کاملی دریافت کنید.

پلی یوریا چیست

کاربرد پلی یوریا در صنایع

حال که متوجه شدید پلی یوریا چیست در ادامه می خواهیم کاربرد پلی یوریا در صنایع مختلف را بررسی کنیم:

  1. صنایع ساختمانی: با توجه به آن که پلی یوریا در سازه‌ های بتنی و فلزی به عنوان کفپوش کاربرد دارد می‌توان گفت که کاربرد اصلی آن در صنایع ساختمانی خواهد بود. در محصولاتی که از عایق حفاظتی پلی یوریا استفاده می‌شود، مقاومت آن‌ها در برابر انفجار، خوردگی، ضربه و انتقال الکتریسیته افزایش یافته و به نوعی عایق بندی می‌شوند.
  2. صنعت نفت و پتروشیمی: در این صنعت از پلی یوریا جهت عایق سازی مخازن نفتی، خطوط و لوله ‌های انتقال استفاده می‌شود. علاوه بر آن از این محصول برای عایق کاری بسیاری از لوازم نفتی و تاسیسات پالایشگاه‌ها استفاده می‌شود.
  3. صنعت آب و فاضلاب: از مواد پلی یوریا جهت پوشش و عایق ‌سازی لوله ‌های انتقال آب و مخازن آب و فاضلاب استفاده می‌شود.
  4. صنایع نظامی: با توجه به خاصیت ضد انفجار که در این مواد وجود دارد می‌توان گفت که این محصول کاربرد بسیاری در صنایع نظامی خواهد داشت.
  5. صنعت دریایی و کشتیرانی: ضد آب بودن پلی یوریا شرایطی فراهم آورده تا این محصول در صنعت دریایی و کشتیرانی کاربرد داشته باشد.
  6. صنعت حمل و نقل: مقاومت این محصول در برابر خوردگی و سایش کاربرد آن را در صنعت حمل و نقل فراهم آورده است.
  7. سایر کاربردهای پلی یوریا در صنایع مختلفی همچون معدن، انرژی هسته‌ای و غذا و دارو خواهد بود.

بررسی انواع پلی یوریا

  • پلی یوریا گرم: پلی یوریا نوع گرم به نسبت پلی یوریا نوع سرد سریع‌تر خشک شده و می‌توان به راحتی از آن برای عایق سازی سطوح داخلی و خارجی استفاده کرد. این محصول دارای خاصیت کشسانی بسیار است و برای پاشش آن نیاز است از یک دستگاه خاص استفاده شود.
  • پلی یوریا سرد: این نوع عایق معمولاً برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. با توجه به ساختار آن حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز است تا اجرای آن به پایان برسد. برای اجرای این محصول نیاز است از محصولاتی اعم از رول و غلتک استفاده کرد و بالعکس پلی یوریا گرم نیاز نیست از تجهیزات سنگین جهت اجرا استفاده کرد.

مواد پلی یوریا که بهترین عایق محافظتی شناخته شده در دنیا است، از دو نوع جداگانه تولید و ارائه شده است. اگر قصد دارید از ساختار و چگونگی عملکرد پلی یوریا اطلاعاتی کامل و جامع به دست آورید؛ توصیه می‌کنیم به وب سایت صنعت تجهیز مراجعه کنید تا پس از مشاوره گرفتن توسط کارشناسان ارشد این سایت از قیمت و کیفیت محصول و عایق های محافظتی‌ که با نیاز شما تناسب دارند اطلاع یابید و ثبت سفارش و خرید خود را انجام دهید‌.

معایب عایق حفاظتی پلی یوریا

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این محصول با تمامی ویژگی و خصوصیاتی که دارد از برخی معایبی برخوردار است که اگر دقت و استاندارد را در کار خود اعمال کنید و از انجام عوامل غیر مجاز خودداری کنید، بدون شک میزان خطا و عیب آن به حداقل می‌رسد. با توجه به اجرای پاششی این نوع عایق محافظتی امکان خروج بیش از حد ماده و خروج حد دلخواه عایق بندی از روی سطح مدنظر وجود خواهد داشت که انجام کار را با اختلال مواجه کند.

شایان به ذکر است که راه حلی برای این معضل وجود دارد. به طوری که با استفاده از اره‌ های مخصوص می‌توان به راحتی مواد اضافه را برداشت و از روی سطح حذف نمود. پیش از انجام کار با این نوع محصولات از نحوه‌ اصولی اجرای آن اطلاع یافته و براساس آن اقدام به اجرای کار کنید. با رجوع به وب سایت صنعت تجهیز می‌توانید از انواع پمپ دیافراگمی در برند های مختلف اطلاع یابید و طبق نیاز خود محصولات را خریداری کنید.

کلام آخر

با توجه به آن که ورود سرما و خروج گرما از مشکلاتی شایع در بسیاری از منازل است باید گفت که بسیاری از افراد به دنبال محصولی قیمت مناسب و با کیفیت جهت حل معضل خود هستند. جالب است بدانید مواد پلی یوریا در انواع مختلف و کیفیت فوق العاده محصولی نوآورانه است، که با استفاده از آن امروزه می‌توان این مشکل شایع را برای همیشه رفع کرد.

استفاده از تجهیزات ساده و آسان همانند رول و غلتک برای اجرای پلی یوریا از دیگر ویژگی ‌های این مواد به شمار می‌رود. در انتها متذکر می‌شویم که اگر قصد خرید این محصول را دارید به سایت صنعت تجهیز مراجعه کنید تا علاوه بر اطلاع از اینکه پلی یوریا چیست از سایر محصولات این مرکز هم بهره‌مند شوید. امیدواریم با مطالعه این مقاله از خصوصیات و مزیت‌ های پلی یوریا مطلع شده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *