نحوه نصب پمپ های دیافراگمی

زمانی که شما یک وسیله صنعتی خریداری می کنید، باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا در استفاده از آن دچار مشکل نشوید. یکی از همین لوازم صنعتی که نیازمند کسب اطلاعات در مورد آن هستید، پمپ دیافراگمی است. در ادامه این مطلب با بررسی نحوه نصب پمپ های دیافراگمی با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد کاربرد، مزایا و قیمت این پمپ ها را کسب نمایید.

کاربرد پمپ دیافراگمی چیست؟

قبل از توضیح در مورد نحوه نصب پمپ های دیافراگمی باید بگوییم که از این پمپ های برقی که معمولاً موتور هم دارند، برای تزریق یا توزیع مالیات استفاده می کنند. بعضی از آنها برای انتقال مایعات هم کاربرد دارند. خوشبختانه این لوازم به گونه ای طراحی شده اند که شما می توانید هم از عملکرد آنها مطمئن باشید و هم این که قیمت مناسبی دارند. این پمپ ها در صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، رنگ، معدن، صنایع شیمیایی، نظامی، آب و فاضلاب، نفت و گاز، صنایع فولاد، دارویی، روانکاری و الکترونیک استفاده می شوند.

نحوه نصب پمپ های دیافراگمی چگونه است؟

زمانی که شما می خواهید پمپ های دیافراگمی نصب کنید، یک سری نکات هستند که به شما کمک می کنند تا این کار را درست تر و اصولی تر انجام دهید؛ پس برای یادگیری نحوه نصب پمپ های دیافراگمی این نکات را رعایت کنید تا نصب درستی داشته باشید:

  • این پمپ باید روی یک صفحه سفت و محکم نصب شده باشد.
  • پایه ی آنها باید به راحتی روی صفحات پیچ شود.
  • قطر لوله ورودی پمپ که به آن لوله مکش گفته می شود، هرگز نباید کاهش سایز داشته باشد و نباید کوچک تر از قطر پورت ورودی در پمپ های دیافراگمی باشد.
  • طول لوله ی ورودی یا همان مکش، تا جایی که ممکن است کوتاه انتخاب شود که باعث می شود عملکرد درستی داشته باشد.
  • اگر طول آن ها بیشتر از ۵ متر باشد، دیگر شاهد عملکرد صحیح پمپ ها نخواهید بود‌.
  • قطر لوله خروجی پمپ که به آن لوله دهش گفته می شود، باید با توجه به الزامات طراحی، تا حد معقول و منطقی کاهش پیدا کند.

در مسیر هوای ورودی پمپ حتماً باید از رگلاتور تنظیم فشار با فیلتر هوا استفاده کنید. برای اینکه طول عمر پمپ بالا برود و هزینه‌ های مربوط به تعمیر و نگهداری آن کم شود،  باید سرعت رفت و برگشته در آن را به گونه ‌ای تنظیم کنید تا سیکل کاری آن در هر دقیقه بین ۶۰ تا ۷۰ باشد.

فشار هوا هنگام نصب و راه اندازی باید روی ۲ بار تنظیم بشود؛ مخصوصا اگر دیافراگم از جنس تفلون باشد.

مزایای پمپ دیافراگمی چیست؟

به غیر از اینکه باید در مورد نحوه نصب پمپ های دیافراگمی اطلاعات کافی داشته باشیم، باید بدانیم که مزایای آنها دقیقاً چه مواردی هستند. مهم ترین مزیتی که می توانیم نام ببریم، این است که می توان برای انتقال انواع مایعات از آنها استفاده کرد. عملکرد خشک آنها به دور از هرگونه رطوبت، مکش بسیار قوی و ضد آب بودن جزو بزرگ ترین مزایای شان شمار می آید.

بسیاری از سیالات و مایعات توسط آنها پمپاژ می شود و در نتیجه می‌ تواند در صنعت کاربرد بسیار زیادی داشته باشد، زیرا کمتر پمپی را پیدا می‌ کنید که بتواند اکثر مایعات را پمپاژ کند و این یک مزیت بسیار بزرگ برایشان محسوب می گردد؛ یعنی شما می توانید مایعات خورنده، مایعات غلیظ، مایعات قابل اشتعال، انواع حلال ها و غیره را از طریق این پمپ ها جابجا کنید.

قیمت پمپ دیافراگمی

قیمت این پمپ ها بر اساس موارد مختلفی تعیین می شوند. تعداد دیافراگم آن ها، تعداد مهره ها، وزن پمپ، ابعاد پمپ و برند پمپ، همگی در تعیین قیمت آن تاثیرگذار هستند. شما می توانید با مراجعه به سایت ما با عنوان صنعت تجهیز، اطلاعات کافی در این زمینه پیدا کنید و قیمت انواع پمپ های دیافراگمی را مطلع شوید.

کلام آخر

نحوه نصب پمپ های دیافراگمی مسئله بسیار مهمی است که باید در مورد آن اطلاعات داشته باشید که در این مقاله نکات مهم و اساسی را به شما معرفی کردیم تا نصب آنها را به درستی و دقت انجام دهید. همچنین قیمت، کاربرد و مزایای این پمپ ها با شما صحبت کردیم. اگر نیازمند این هستید که بیشتر در مورد پمپ دیافراگمی یا هر نوع پمپ دیگری در صنعت بدانید، مقالات دیگر سایت ما در صنعت تجهیز را از دست ندهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *