اجزای تشکیل دهنده دستگاه فوم پاششی

فوم پلی یورتان نوعی عایق حرارتی است که در صنایع ساختمان سازی کاربرد بسیار زیادی دارد. مواد سازنده این فوم پاششی پلییل و ایزوسیانات کارون است که آن را بسیار مقاوم و سبک می سازند. این فوم که یکی از پرکاربردترین ابزار های ساختمانی می باشد برای پوشاندن درز ها، دیوار ها و سایر قسمت هایی که دارای منافذ می باشند استفاده می شود. این عایق می تواند دمای فضای داخلی ساختمان را در برابر سرما و گرما به خوبی حفظ کند. روش بکار بردن این فوم بصورت پاششی است البته توجه داشته باشید که بدلیل مواد شیمیایی سازنده آن، هنگام پاشیدن این فوم باید از لباس های مخصوص استفاده کنید. اگر می خواهید درباره دستگاه فوم پاششی پلی یورتان اطلاعات کسب کنید با ما همراه باشید.

فوم پاششی پلی یورتان

امروزه بهترین نوع عایق ها در صنعت ساختمان سازی عایق های پاششی است که فوم نامیده می شوند و معروف ترین آن ها فوم پلی یورتان است. این فوم در اصل یک عایق صوتی و حرارتی است. بدلیل اینکه این ترکیب به راحتی با اکسیژن هوا ترکیب می شود، در یک مخزن نگه داری می شود تا در هنگام نیاز توسط دستگاه بر روی سطح مورد نظر پاشیده شود. همچنین ترکیبات ایزوسیانات و هیدروژن دار این فوم را بصورت جداگانه نگه داری می کنیم و هنگام استفاده همزمان آن ها را بکار می بریم. فوم های پاششی پلی یورتان در دو نوع سلول بسته و سلول باز یافت می شوند. نوع سلول باز آن بدلیل بکار بردن مواد شیمیایی کمتر در تولید آن و حجم زیاد آن قیمت پایین تری دارد. مدل سلول باز این فوم در برابر آب مقاومت زیادی ندارد و به همین علت برای فضاهای باز استفاده نمی شود و بیشترین کاربرد آن برای سقف ها و دیوار ها است. برخلاف آن مدل سلول بسته این فوم استحکام بسیاری زیادی در برابر آب دارد و برای فضاهای باز و استخرها کاربرد زیادی دارد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه فوم پاششی

نحوه اجرای فوم پاششی پلی یورتان

فوم پاششی پلی یورتان که بعنوان یک عایق فوق العاده خوب توسط ساختمان سازان بکار گرفته می شود، توسط اسپری هایی شامل رزین و مواد شیمیایی بر روش سطح مورد نظر پخش و خشک می شود. سرعت بالای این عایق در خشک شدن باعث می شود تا دچار ترک خوردگی و تغییر شکل نشود. این فوم پس از پاشیده شدن و خشک شدن به سادگی بریده می شود. این فوم از مواد شیمیایی خطرناکی ساخته شده است. به همین دلیل این کار باید توسط افراد ماهر و با رعایت کامل نکات ایمنی انجام شود. اگر ذرات پلی یورتان با پوست یا چشم شما تماس پیدا کند، ممکن است مشکلاتی مثل سوزش و التهاب را برایتان ایجاد کند. در صورتی که این ذرات توسط دهان یا بینی وارد ریه شما بشوند می تواند اثرات جبران ناپذیری از خود بر جای بگذارد.

دستگاه فوم پاششی پلی یورتان

پاشیدن این فوم و نحوه بکار گیری آن نیاز به مهارت و دقت زیادی دارد. فوم های پلی یورتان در قوطی های حلبی افشانگر که تحت فشار پر شده اند در مقیاس های مختلف و کاربردی وجود دارند. بسیاری از انواع دستگاه هایی که این اسپری های حاوی فوم را قابل استفاده می سازند، کاملا برقی و تک فاز هستند و به شما این امکان را می دهند تا بدون نیاز به کمپرسور هوا و یا برق سه فاز از این دستگاه استفاده کنند. این دستگاه نیروی الکتریکی که از طریق برق به آن داده می شود را به یک نیروی محرک برای پمپ های پیستونی تبدیل می کند و فشار مورد نیاز برای پاشش فوم بر روی سطح را ایجاد می کند. برای راحتی بیشتر مجریان این فرآیند، برای این دستگاه ها شلنگ هایی با متراژ زیاد در نظر گرفته می شود تا دسترسی شما به محل مورد نظر ساده تر باشد.

جمع بندی

همانطور که دیدید فوم های پاششی پلی یورتان از کاربردی ترین انواع عایق ها در فرآیند ساخت و ساز ها شمرده می شود. نحوه پاشش این فوم بر روی سطوح، کاری حرفه ای است و نیاز به افراد متخصص دارد تا بتوانند به درستی از دستگاه های فوم پاششی استفاده کنند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با گروه های باتجربه و ماهر مثل صنعت تجهیز مشاوره داشته باشید تا به بهترین صورت شما را راهنمایی کنند.

مطالب دیگر:

دستگاه خط کشی خیابان

رزین فایبرگلاس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *