خرید دوزینگ پمپ

اگر قصد خرید دوزینگ پمپ با کیفیت و اصل را دارید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا از مزایا و ویژگی‌ های این محصول مطلع شوید. از دستگاه دوزینگ پمپ جهت تزریق مواد شیمیایی با استفاده از ویسکوزت‌ های مختلف استفاده می‌شود. از نام ‌های دیگر دستگاه دوزینگ‌ پمپ می‌توان به پمپ‌ اندازه ‌گیری نیز اشاره کرد.

به دلیل آن که این دستگاه مقدار مشخصی از مایعات را پمپ می‌کند آن را دستگاه پمپ اندازه‌گیری نامیده‌اند. دستگاه دوزینگ پمپ از پلاستیک، ترموپلاستیک و استیل ‌های ضد زنگ ساخته می‌شود و در داخل این دستگاه تجهیزات جانبی همچون مکش، لوله خروجی و اتصالاتی قرار گرفته است که حرکت آن ها و جریان و مدیریت مایعات به واسطه کنترل الکترونیکی انجام می‌شود. در بخش ‌های بعدی درباره ویژگی، مزیت و انواع دستگاه دوزینگ پمپ مطالبی کارآمد درج شده است.

مشخصات دوزینگ پمپ

در این بخش به بیان مشخصات دستگاه دوزینگ پمپ می پردازیم:

  • میزان دبی: از ۲/۰ لیتر در ساعت تا ۱۶۰۰ لیتر در ساعت
  • فشار: از ۱/۰ تا ۷۸۰ بار
  • جنس هد پمپ: استیل، PVDF pp
  • جنس آب بند: EPDM_ استیل PTFE
  • نوع الکترو موتور: ضد انفجار، تک فاز، سه فاز
  • جنس دیافراگم در مدل دیافراگمی: PTFE_ EPDM
  • جنس پیستون در مدل پیستونی: سرامیک، استیل

با توجه به آن که در زمان ساخت میزان دقت پمپ بر روی دستگاه درج شده است توصیه می‌کنیم که حتماً در زمان خرید دستگاه دوزینگ پمپ عوامل درج شده در روی محصول را مطالعه و بررسی کنید.

همچنین: دستگاه خط کشی خیابان

بررسی فشار بر موتور دوزینگ پمپ

فشار بر موتور دوزینگ‌ پمپ ها می‌تواند به صورت دستی و یا اتوماتیک تنظیم شود. اما به صورت کلی بین یک الی ۱۰ هزار لیتر در دقیقه و فشار کاری بین ۱۰ تا ۲۰۰۰ بار متغیر خواهد بود. دقت و عملکرد دستگاه دوزینگ پمپ توسط سازنده‌ها مشخص می‌شود. به عنوان مثال، اگر در دستگاهی درج شده باشد که دقت دستگاه یک درصد باشد به معنای این خواهد بود که در هر نقطه بین یک الی صد در صد دبی دقت پمپ دوزینگ مد نظر یکسان خواهد بود. این نوع مسائل را پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید محصول از فروشنده سوال کنید و طبق نیاز و متناسب با کاربرد آن محصول را خریداری کنید.

خرید دوزینگ پمپ

مزایای حائز اهمیت جهت خرید دوزینگ پمپ

از جمله مزایای حائز اهمیت دستگاه دوزینگ پمپ به شرح زیر است:

  • اندازه‌ گیری قابل اطمینان
  • قابلیت کار به صورت خشک
  • تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه
  • کار با سیالات متنوع
  • دقت بالا جهت انتقال سیال
  • این پمپ‌ها قادر خواهند بود که فشار کاری ۱۰ بار تا ۲۰۰۰ بار سیار را منتقل کنند.
  • تنظیم دبی در دوزینگ پمپ‌ها به روش دستی و اتوماتیک قابل انجام است.

البته توجه داشته باشید که این ویژگی ها تنها شامل محصولات اصل و با کیفیت می‌شود. لذا در حین خرید دوزینگ پمپ از کیفیت و نشان اصل بودن محصولات اطمینان حاصل کنید.

همچنین: رزین فایبرگلاس

نکات ایمنی در استفاده از دوزینگ پمپ ها

توصیه می‌شود در زمان خرید دوزینگ پمپ و هنگام استفاده، از لباس و دستکش ‌های محافظ و عینک‌ های ایمنی استفاده شود. قبل از پمپاژ مواد شیمیایی حتماً بررسی کنید که اتصالات به درستی نصب شده‌اند. همچنین، توصیه می‌شود که لوله‌ها با استفاده از محافظ‌ های مناسب حفاظت شوند تا از آسیب و پارگی ‌های احتمالی جلوگیری شود. به هیچ عنوان از ابزارهای دستی همچون انبر دست‌ها و آچارها برای تنظیم اتصال و قطعات پلاستیکی دستگاه استفاده نشود.

علاوه بر این، جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به رزوه‌ ها بیش از اندازه قطعات پلاستیکی را سفت نکنید و برای استفاده از شلنگ‌ها حتماً آن‌ها را به ستون،  دیوار و یا مهاربندها متصل کنید و از اتصال ایمن و عدم نشتی آن اطمینان حاصل کنید. در انتها توصیه می‌شود که حتماً برای جریان مواد شیمیایی از فلش روی دستگاه استفاده شود.

کلام آخر

شناسایی یک مرکز معتبر دارای محصولات با کیفیت و قیمت مناسب برای افرادی که قصد خرید انواع محصولاتی اعم از دستگاه ایرلس، پلی یوریا و دستگاه فوم پاششی پلی یورتان را دارند بسیار اهمیت خواهد داشت. اگر قصد دارید جهت ارتقاء شغل خود، محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را خریداری کنید پیشنهاد می‌کنیم که به سایت صنعت تجهیز مراجعه کنید تا از انواع محصولاتی که این مرکز تولید و با قیمت مناسب و به صرفه‌ای که در بازار عرضه می کند مطلع شوید. امیدواریم با خواندن این مقاله نکاتی حائز اهمیت در رابطه با خرید دوزینگ پمپ کسب نموده باشید و با اطلاعاتی کاربردی و دقیق اقدام به خرید این نوع محصولات کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *